Overslaan naar content

servicemonteur Edson:

Repareer problemen voor tevreden huurders en veilige en comfortabele woningen

Servicemonteur Edson aan het werk

Hoe draag jij met jouw werk bij aan de stad Amsterdam/de Amsterdammer?

"Als servicemonteur zorg ik ervoor dat huurders tevreden zijn door hen te helpen met kleine reparaties. Mijn werkzaamheden richten zich vooral op allround kleine reparaties. Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van een lekkende kraan, het vervangen van stopcontacten en schakelaars en het repareren van verlichting."

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

"Mijn werkdag begint om 7.30 uur. De dag ervoor bekijk ik alvast mijn agenda, zodat ik weet welke werkzaamheden me te wachten staan. De planner plant mijn agenda zorgvuldig in met verschillende kleine reparatieverzoeken.

Gedurende de dag voer ik reparaties uit. Soms duurt een klus langer dan verwacht. Dan maak ik een nieuwe afspraak met de huurder om de klus af te ronden. Het contact met de huurders is een belangrijk onderdeel van mijn werk. Ik zorg ervoor dat ze tevreden zijn met de uitgevoerde reparaties en dat ze in een veilige en comfortabele woning wonen."

Wat vind je het leukste aan werken bij Stadgenoot?

"Ik werk al sinds 2011 met veel plezier bij Stadgenoot. Ik heb leuke collega’s en er zijn volop ontwikkelmogelijkheden. Ik heb zelf een paar opleidingen gevolgd: een gasmetercursus, en opleidingen voor energielabeladviseur en warmtepompadviseur. Hiermee heb ik mijn vaardigheden verder ontwikkeld en mijn kennis uitgebreid. Het team en de organisatie staan open voor feedback en nieuwe ideeën, en luisteren actief naar de zorgen en suggesties van medewerkers. Ik heb bijvoorbeeld bijgedragen aan het verbeteren van de technische kennis bij de Klantenservice. En ik heb voorstellen gedaan om efficiënter te werken door het verkorten van routes."

Op welke actie ben jij het meest trots? Wat heeft jou de meeste voldoening gegeven?

"Soms komen er opdrachten binnen die we zelf niet kunnen uitvoeren. Deze sturen we door naar een aannemer. Mijn rol hierbij is om duidelijke foto’s en beschrijvingen te maken, zodat de aannemer precies weet wat er aan de hand is. Dit zorgt ervoor dat wij de juiste opdrachten doorgeven en dat de aannemer het op de juiste manier oppakt. Zo is de huurder goed geholpen en voorkomen wij dat een probleem te lang onopgelost blijft."

Waaraan merk je het teamgevoel bij collega’s?

"Het teamgevoel ervaar ik als zeer positief. We kunnen van elkaar leren door feedback te geven op eerdere opdrachten. We helpen elkaar met werkzaamheden door bijvoorbeeld te bellen met de planning om te kijken of iemand kan bijspringen, of door een collega te bellen voor hulp."

Word net als Edson Stadgenoot

Enthousiast na het verhaal van Edson? Meer collega's vertellen hun verhaal. Of bekijk gelijk onze vacatures om te zien wat bij jou past.