Overslaan naar content

Huurderscontact

Onder Huurderscontact vallen binnen Stadgenoot 3 afdelingen: Klantenservice, Woningverhuur en Huurzaken.

Bewonersbijeenkomst Oostenburg

Klantenservice

Een kapotte lift, sociale overlast of een vraag over een betaling. Bij de afdeling Klantenservice ben je het eerste aanspreekpunt voor onze huurders. Je weet het antwoord op vragen van huurders, zoekt het antwoord op in onze kennisbank, of zet de vragen door naar collega’s van andere afdelingen. Je helpt huurders via de telefoon, chat, e-mail of aan de balie in ons pand aan de Sarphatistraat. Tijdens je werk bij de Klantenservice leer je een groot deel van de organisatie kennen. Het kan een mooie opstap zijn naar een functie op een andere afdeling. Bijvoorbeeld als verhuurmakelaar of bij Vastgoed en Ontwikkeling.

Verhuur en Verkoop

Op de afdeling Verhuur en Verkoop werk je met zo'n 50 collega’s aan het verhuren van woningen, bedrijfsruimtes en parkeerplaatsen. Zowel sociale huurwoningen als woningen in de vrije sector. Samen met collega’s begeleidt je het gehele verhuurproces. Dagelijks communiceer je met huurders, woningzoekenden, samenwerkingspartners en collega's. Het doel is een soepele verhuizing en duidelijke communicatie.

De afdeling houdt zich ook bezig met de verkoop van sociale huurwoningen. Zo'n 100 per jaar. De opbrengst gebruiken we om bestaande woningen en buurten te verbeteren en nieuwe woningen bij te bouwen. Woningverkoop brengt variatie in een buurt. Er komen andere mensen te wonen. Dat draagt bij aan ‘de ongedeelde stad’, een stad waar verschillende inkomensgroepen in dezelfde omgeving wonen.

Als verhuurmedewerker (binnendienst) ben je het aanspreekpunt voor (kandidaat)huurders. Je behandelt huuropzeggingen, plant woningopnames, stelt eindnota's op, adverteert woningen, nodigt kandidaten uit, toetst op passendheid, controleert gegevens en stelt huurcontracten op. Ook zorg je voor administratieve verwerking en tijdige afhandeling van vragen en klachten.

Een verhuurmakelaar (buitendienst) doet woningopnames na een huuropzegging. Ook controleer je de eindopnames. Je instrueert vertrekkende huurders over benodigde werkzaamheden, coördineert onderhoud met aannemers, toetst offertes, controleert het onderhoud en verzorgt de oplevering van woningen. Ook voer je bezichtigingen uit, regel je het ondertekenen van huurcontracten, zorg je voor een warme sleuteloverdracht en behandel je administratieve verwerking en vragen en klachten tijdig.

Huurzaken

De afdeling Huurzaken bestaat uit verschillende teams: Servicekosten, Incasso, Woonfraude en Huurcommissie. Je speelt een cruciale rol bij het innen van betalingsachterstanden, het afrekenen van servicekosten, het opsporen en oplossen van woonfraude en het afhandelen van huurcommissiezaken. Je hebt regelmatig contact met bewoners. Je communiceert helder en empathisch met hen. Samen streven we ernaar onze bewoners zo goed mogelijk te helpen. We willen bijdragen aan een prettige woonomgeving in Amsterdam.

Openstaande vacatures binnen Huurderscontact

Teamleider klantenservice
Hybride
  • Amsterdam
€ 4,09 - € 5,38 per maandHuurderscontact
Verhuurmedewerker bijzondere verhuur
Hybride
  • Amsterdam
€ 3.114 - € 3.892Huurderscontact

Stadgenoot Erhan vertelt

Benieuwd hoe het is om bij Stadgenoot te werken binnen Huurderscontact? Erhan vertelt over zijn werk als verhuurmakelaar.