
Adviseur Verhuur
- Hybride
- Amsterdam
- € 4.088 - € 5.897
- Huurderscontact
Functieomschrijving
Als adviseur Verhuur bij Stadgenoot zorg jij ervoor dat het juiste beleid echt de Amsterdammer bereikt, zodat iedereen een eerlijke kans krijgt op een goed thuis in de stad. Jij maakt het verschil door woonruimteverdeling en huurbeleid te vertalen naar actie. Zo draag je bij aan een leefbaar Amsterdam voor iedereen.
Word Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer
Bij Stadgenoot werken we dagelijks aan een stad waar iedereen goed kan wonen. Als adviseur Verhuur speel jij hierin een belangrijke rol door de verbinding te leggen tussen strategie en praktijk. Je vertaalt beleid naar de operatie, zodat het niet alleen op papier blijft staan, maar echt in de praktijk wordt gebracht. Ook ondersteun je collega’s met jouw kennis en zorg je voor de implementatie van nieuwe afspraken en regelgeving. Dit doe je in nauwe samenwerking met zowel interne teams als externe partners.
Zo werk jij aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam
Als adviseur Verhuur werk jij elke dag aan een eerlijke verdeling van woningen in Amsterdam. Je houdt de laatste ontwikkelingen in wet- en regelgeving op het gebied van woonruimteverdeling en huurbeleid nauwlettend in de gaten. Deze kennis deel je actief met je collega’s en borg je in onze kennisbank, zodat iedereen binnen Stadgenoot beschikt over de juiste informatie. Je toetst maandelijks of we wet- en regelgeving goed toepassen bij woningtoewijzingen. Je rapporteert hierover aan het MT Verhuur en Verkoop. Zie je kansen voor verbetering? Dan neem jij het voortouw om verbeterprojecten te initiëren en innovatieve oplossingen te implementeren. Je neemt deel in interne planteams voor sloop-/nieuwbouwprojecten. Daar adviseer je over doelgroepen, huurcontracten en alle verhuurgerelateerde werkzaamheden bij in- of uit-exploitatiename van woningen. Ook neem je deel aan gemeentelijke en federatieve overleggen op het gebied van woningverhuur en vertaalt de uitkomsten hiervan naar de organisatie.
Herken jij jezelf in bovenstaande beschrijving? Dan kijken we ernaar uit om samen met jou aan onze doelen te werken. Wel fijn als je daarnaast het volgende meebrengt:
Je hebt een afgeronde hbo-/wo-opleiding.
Je hebt enkele jaren ervaring met projectmatig werken, adviseren en beleidsontwikkeling binnen de corporatiesector of (gemeentelijke) overheid. Je hebt kennis van woonruimteverdeling en huurbeleid, inclusief relevante wet- en regelgeving, is handig.
Ervaring met wonen en zorg, maatschappelijke opvang of bijzondere huisvestingsconcepten (zoals woongroepen) is absoluut een pre.
Je bent analytisch en kunt beleid vertalen naar operationele uitvoering.
Je schrijft bondig en boeiend. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en kunt schakelen tussen verschillende stakeholders.
Je hebt een proactieve houding, positieve werkmentaliteit en de ambitie om continu te verbeteren en innovatieve oplossingen aan te dragen.
Dat doen we samen
Je werkt binnen de afdeling Verhuur en Verkoop, een afdeling met ongeveer 60 collega's in 4 teams. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de verhuur van sociale en vrijesectorhuurwoningen, verkoop van woningen en verhuur en verkoop van bedrijfsmatig onroerend goed en parkeerplaatsen. Als adviseur Verhuur ben je ondersteunend aan de teams die verantwoordelijk zijn voor de verhuur van zo'n 2.000 woningen per jaar.
Je bent de sparringpartner voor teamleiders en de manager Verhuur en Verkoop. Je werkt samen met beleidsadviseurs van de afdeling Strategie, Business Control, Juridische Zaken en externe partners zoals de gemeente, collega corporaties en maatschappelijke organisaties. De sfeer binnen de organisatie is hartelijk en informeel. Je collega’s delen graag hun expertise met je, zodat je nog beter je werk kunt doen. Jouw collega’s staan klaar om je verder te helpen. Zeker als je nieuw bent in de organisatie. Zo krijg je volledig zicht op het reilen en zeilen van de organisatie en jouw plek daarin.
Bijdrage aan een bewoonbaar Amsterdam? Daar krijg je veel voor terug
Met jouw werk draag je dagelijks bij aan een toegankelijk Amsterdam en eerlijke verdeling van woningen. Dat geeft natuurlijk veel voldoening. Maar met deze baan help je ook jezelf op professioneel vlak vooruit. Je kunt functiegerichte cursussen gratis volgen via onze eigen Stadgenoot Academie. Ook krijg je een jaarlijks budget voor trainingen die daarbuiten vallen.
Daarnaast bieden we je het volgende:
Afhankelijk van je ervaring ontvang je een brutosalaris tussen € 4.088 tot € 5.897 (schaal I/J, cao Woondiensten) bij een fulltime dienstverband van 36 uur.
Deze functie is voor 32 - 36 uur per week.
Je krijgt een laptop en smartphone.
Je kunt deels thuiswerken, waarbij we bijdragen aan een goede inrichting van jouw thuiswerkplek.
Met Reisbalans reis je gratis en duurzaam naar je werk.
Benieuwd naar welke voorwaarden en mogelijkheden wij jou nog meer kunnen bieden? Kijk op de website werkenbijstadgenoot.nl/arbeidsvoorwaarden.
Stadgenoot worden?
Reageer eenvoudig via de solliciteer-button. Je kunt erop rekenen dat we uiterlijk binnen 2 weken een reactie geven. Een pre-employment screening, waaronder het inwinnen van referenties, maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Past deze vacature niet helemaal bij jou maar wil je toch Stadgenoot worden? Kijk in ons vacatureoverzicht voor al onze vacatures.
Wil je weten hoe het is om Stadgenoot te zijn? Lees de verhalen van onze Stadgenoten.
Extra achtergrondinformatie?
Voor je gaat solliciteren nog even overleggen? Geen probleem. Neem gerust contact op met Eveline Embregts (manager Verhuur en Verkoop) via eembregts@stadgenoot.nl. Meer weten over onze organisatie en de bijdrage die wij leveren? Neem een kijkje op onze website werkenbijstadgenoot.nl.
Meer over Stadgenoot
Goed wonen is de basis om mee te doen in de samenleving. Bij Stadgenoot maken we dit met ongeveer 400 collega’s mogelijk. We verhuren en onderhouden betaalbare, duurzame en goede woningen. Als het kan, bouwen we meer woningen terug dan we slopen. Maar we gaan verder dan dat: we willen dat mensen zich thuis voelen in hun eigen buurt. We zetten in op ‘buurtmaken’. Samen met bewoners en andere partijen bouwen we aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam. We werken aan veerkrachtige buurten.
En we bouwen aan jou. Want we geven niet alleen om blije bewoners, maar ook om blije collega’s. We moedigen je aan om extra stappen te zetten. Om verantwoordelijkheid te nemen en te groeien op de werkvloer. Zo word je Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Je bent helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend.
Onze sollicitatieprocedure
Na je sollicitatie ontvang je binnen 2 weken een reactie van ons.

Telefonisch gesprek met recruiter
Zijn we enthousiast? Dan heb je een telefonisch gesprek met onze recruiter. Samen bespreken jullie inhoudelijke vragen. Bijvoorbeeld salarischeck, vakantiedagen, beschikbaarheid en technische vaardigheid.

Het eerste gesprek
Het eerste gesprek heb je met iemand van de afdeling. In veel gevallen is de recruiter ook bij het gesprek. Het gesprek gaat over jouw ervaring, vaardigheden en motivatie.

Het tweede gesprek
We gaan dieper in op de functie. Hoe pas jij bij die functie? En ook: passen Stadgenoot en jij bij elkaar? Bij het gesprek is in ieder geval iemand van de afdeling.

Arbeidsvoorwaardengesprek
Je ontvangt een aanbod (salarisvoorstel en onze arbeidsvoorwaarden). In het gesprek bespreken we de details om tot een contract te komen. Verder doen we een pre-employment screening.

Contractondertekening
Gefeliciteerd! Vanaf nu ben jij ook Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
Vakgebieden binnen Stadgenoot

Huurderscontact

Vastgoed en Techniek

Sociaal beheer en leefbaarheid

Financiën
