Overslaan naar content

Bestuursassistent

  • Hybride
    • Amsterdam
  • € 3.894 - € 4.911 per maand
  • Staf

Functieomschrijving

Wil jij jouw talent in structuur, service en communicatie inzetten voor een leefbaar en toegankelijk Amsterdam? Met jouw ervaring als

bestuursassistent zorg je voor rust, overzicht en verbinding aan de top van onze organisatie. 

 

Word Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer

Als bestuursassistent krijg je de unieke kans om te werken op het hoogste niveau binnen onze organisatie. Jij bent de steunpilaar van het bestuur én de directieraad. Daarmee maak je indirect impact op de stad, want goed bestuur betekent beter beleid voor betaalbare en goede woningen in Amsterdam. 

Voor jezelf biedt deze rol de kans om te werken in een dynamische, maatschappelijke organisatie. Jouw ervaring, betrokkenheid en persoonlijkheid maken echt het verschil.   

Zo werk jij aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam  

Als bestuursassistent ben jij de stabiele kracht achter onze bestuursvoorzitter en bestuurder/CFO. Je beheert hun ingewikkelde agenda’s, bewaakt de planning van bestuurlijke overleggen en zorgt dat alles soepel verloopt. Je ontvangt bezoekers, beheert e-mailboxen en stemt helder af met interne en externe betrokkenen.  Je ondersteunt het bestuur en de directieraad door vergaderstukken te verzamelen en te publiceren in ons systeem. Ook speel je een centrale rol in de jaarplanning van hun overlegstructuur en die van de Raad van Commissarissen. Daarbij schakel je soepel tussen onderwerpen, houd je rekening met verschillende belangen en weet je precies wat er speelt. Met jouw zorgvuldigheid en organisatiesensitiviteit breng je structuur en rust in de hectiek van de dag. Tegelijkertijd ben je zichtbaar en verbindend: dankzij jouw open houding en natuurlijke nieuwsgierigheid ben je een vertrouwd gezicht in de organisatie. Je legt gemakkelijk contacten en weet mensen met elkaar te verbinden binnen de organisatie.

Herken jij jezelf helemaal in bovenstaande beschrijving? Dan kijken we ernaar uit om samen met jou aan ons doel te werken. Het helpt als je het volgende meebrengt.   

  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding (niveau 4) én 5 jaar ervaring als bestuursassistent of directiesecretaresse. 

  • Je werkte eerder in complexe organisaties. 

  • Je hebt aantoonbare ervaring met agendabeheer, notuleren, e-mailboxbeheer en bestuurlijke communicatie 

  • Je bent verbindend, communicatief sterk, punctueel en stressbestendig. 

  • Je bent organisatiesensitief, weet prioriteiten te stellen, je hebt een warme persoonlijkheid en bent zichtbaar in de organisatie.

Dat doen we samen 

Je maakt deel uit van het bestuurssecretariaat. Dat is het kloppend hart van onze bestuurlijke organisatie. Samen met collega’s ondersteun je het bestuur, de directieraad (DR), Raad van Commissarissen (RvC) en de Ondernemingsraad (OR). 

Je werkt nauw samen met de bestuursvoorzitter, de bestuurder/CFO en de bestuurssecretaris, en hebt contact met collega’s uit alle lagen van de organisatie én externe partijen. 

De sfeer is professioneel én persoonlijk: collegiaal, warm en open. Hier is ruimte voor eigen initiatief en je kun echt jezelf zijn. 

 

Bijdrage aan een bewoonbaar Amsterdam? Daar krijg je veel voor terug

Bij Stadgenoot krijg je veel ruimte voor ontwikkeling, zowel via een persoonlijk opleidingsbudget als via de Stadgenoot Academie. De sfeer is informeel en de betrokkenheid groot.  

Daarnaast bieden we je het volgende:  

  • Afhankelijk van je ervaring ontvang je een brutosalaris tussen € 3.894 en € 4.911 (schaal H in CAO Woondiensten) bij een 36-urige werkweek.  

  • Deze functie is voor 36 uur waarbij je 4 dagen op kantoor aanwezig bent 

  • Je krijgt een eindejaarsuitkering.  

  • Met Reisbalans reis je gratis en duurzaam naar je werk.  

Benieuwd naar welke voorwaarden en mogelijkheden wij jou nog meer kunnen bieden? Kijk op de website werkenbijstadgenoot.nl/arbeidsvoorwaarden.  

  

Stadgenoot worden?

Reageer dan eenvoudig via de solliciteer-button. Het eerste interview vindt plaats op maandag 10 nov. We raden je aan deze datum alvast in je agenda te reserveren. Je kunt erop rekenen dat we uiterlijk binnen 2 weken een reactie geven. Een e-assessment en pre-employment screening zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Past deze vacature niet helemaal bij jou maar wil je toch Stadgenoot worden? Kijk in ons vacatureoverzicht voor al onze vacatures.

 

   

Extra achtergrondinformatie? 

Voor je gaat solliciteren nog even overleggen? Geen probleem. Neem gerust contact op met Laura Spek (bestuurssecretaris) via lspek@stadgenoot.nl . Meer weten over onze organisatie en de bijdrage die wij leveren? Neem een kijkje op onze website werkenbijstadgenoot.nl.   

   

Meer over Stadgenoot 

Goed wonen is de basis om mee te doen in de samenleving. Bij Stadgenoot maken we dit met ongeveer 400  collega’s mogelijk. We verhuren en onderhouden betaalbare, duurzame en goede woningen. Als het kan, bouwen we meer woningen terug dan we slopen. Maar we gaan verder dan dat: we willen dat mensen zich thuis voelen in hun eigen buurt. We zetten in op ‘buurtmaken’. Samen met bewoners en andere partijen bouwen we aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam. We werken aan veerkrachtige buurten.  

En we bouwen aan jou. Want we geven niet alleen om blije bewoners, maar ook om blije collega’s. We moedigen je aan om extra stappen te zetten. Om verantwoordelijkheid te nemen en te groeien op de werkvloer. Zo word je Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.  

  

Publicatiedatum 27-10-2025 

 

 

Hybride
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
€ 3.894 - € 4.911 per maand
Staf

of

Onze sollicitatieprocedure

Na je sollicitatie ontvang je binnen 2 weken een reactie van ons.

Telefonisch gesprek met recruiter

Zijn we enthousiast? Dan heb je een telefonisch gesprek met onze recruiter. Samen bespreken jullie inhoudelijke vragen. Bijvoorbeeld salarischeck, vakantiedagen, beschikbaarheid en technische vaardigheid.

Het eerste gesprek

Het eerste gesprek heb je met iemand van de afdeling. In veel gevallen is de recruiter ook bij het gesprek. Het gesprek gaat over jouw ervaring, vaardigheden en motivatie.

Het tweede gesprek

We gaan dieper in op de functie. Hoe pas jij bij die functie? En ook: passen Stadgenoot en jij bij elkaar? Bij het gesprek is in ieder geval iemand van de afdeling.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Je ontvangt een aanbod (salarisvoorstel en onze arbeidsvoorwaarden). In het gesprek bespreken we de details om tot een contract te komen. Verder doen we een pre-employment screening.

Contractondertekening

Gefeliciteerd! Vanaf nu ben jij ook Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.

Vakgebieden binnen Stadgenoot

Contact icoon

Huurderscontact

Icoon bouwmachine

Vastgoed en Techniek

Sociaal beheer en leefbaarheid