Overslaan naar content

Business owner

Hybride
  • Amsterdam
€ 4.804 - € 6.493 per maandFinanciën

Functieomschrijving

Word onze business owner en leidt de weg in procesoptimalisatie en digitalisering! Als centraal aanspreekpunt binnen Stadgenoot adviseer je directie en management, prioriteer je ideeën, bewaak je voortgang en ondersteun je bij het verbeteren van klant- en procesgericht werken. Sluit je aan en maak het verschil tussen business en IT.


Word Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.

Ben jij een strategische denker met een passie voor digitalisering? Kom ons team versterken en breng visie en doelstellingen tot leven.


In deze rol inventariseer je wensen en behoeften van opdrachtgevers en stakeholders, vertaal je deze naar een heldere digitaliseringsvisie en strategie en bewaak je de realisatie hiervan. Je verzamelt en ontwikkelt verbeterideeën op basis van gesprekken met de collega’s van de divisie Finance en IT, voert analyses uit en komt met innovatieve voorstellen op het gebied van proces- en systeemoptimalisatie, automatisering en digitalisering.


Je bent goed thuis in technologische ontwikkelingen en procesoptimalisatie en je blijft op de hoogte van externe ontwikkelingen in dit gebied. Je weet collega's te inspireren en te enthousiasmeren met jouw kennis en ervaring. Daarnaast organiseer je demonstraties en werkbezoeken, bijvoorbeeld bij leveranciers en collega-corporaties, om nieuwe inzichten en innovaties te delen.


Je hebt de vaardigheid om het management te ondersteunen bij het prioriteren van verbeterprojecten. Je houdt hierbij scherp toezicht op de realisatie van deze projecten, waarbij je zorgt voor de bewaking van de afgesproken scope/kwaliteit, tijd en geld. Vanuit een proactieve, zelfstandige en verbindende werkhouding, werk je nauw samen met collega's van zowel de divisie Finance als IT, om gezamenlijk de gestelde doelen te bereiken.

Zo werk jij aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam

Ben jij klaar om een sleutelrol te spelen in onze digitale transformatie? Als business owner werk je aan de ontwikkeling van een digitaliseringsvisie op divisie- en afdelingsniveau. Samen met de IT-stuurgroep stem je deze visie jaarlijks af in een concreet informatieplan en een roadmap. Je coördineert dit proces samen met andere business owners en de informatiemanager. Daarnaast draag je bij aan het versterken van business-IT alignment en governance, en zet je verbeteringen en procesoptimalisaties in gang.


Herken jij jezelf helemaal in bovenstaande beschrijving? Dan kijken we ernaar uit om samen met jou aan ons doel te werken. Wel verwachten we dat je aan de volgende eisen voldoet:

  • Je hebt een passende hbo-/wo-opleiding afgerond. Bij voorkeur bedrijfskunde of IT.
  • Projectmanagement/ procesmanagement opleidingen zijn een grote pre, bijvoorbeeld: PRINCE2 Practitioner, IPMA B/C.
  • Certificeringen zoals Agile/Scrum, Lean IT en/of MSP Practitioner komen goed van pas.
  • Met meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie ben je goed voorbereid op deze functie.
  • Je hebt een analytisch vermogen en werkt zelfstandig op strategisch niveau.
  • Als business owner ben je beleidsmatig en organisatiesensitief, klant- en resultaatgericht en strategisch georiënteerd. Je werkt zowel zelfstandig als in multidisciplinaire teams en hebt de creatieve vaardigheden om processen en informatiestromen op elkaar af te stemmen.

Dat doen we samen

Als business owner ben je onderdeel van de divisie Finance en lid van de staf. Dit team bestaat uit 4 managers en 2 stafadviseurs (treasurer en fiscalist). De divisie Finance bestaat uit circa 45 collega’s.


De divisie levert toegevoegde waarde aan Stadegenoot door stakeholders tijdig te voorzien van hoogwaardige informatie en adviezen. Hetgeen bijdraagt aan het stellen en realiseren van de langetermijndoelstellingen. Daarbij anticipeert de divisie op interne en externe ontwikkelingen, worden kansen geïdentificeerd en risico’s beheerst. Verder vervult de divisie een belangrijke rol in het stimuleren van het kostenbewustzijn, kostenbeheersing, risicomanagement en naleving van wet- en regelgeving met als doel de (financiële) continuïteit te bewaken.


Binnen Finance heerst een informele maar professionele cultuur. Samenwerking vormt daarbij een belangrijke pijler, we werken nauw samen binnen het team en met andere afdelingen om onze doelen te bereiken en daarmee de strategische doelstellingen van de organisatie te ondersteunen.

Bijdrage aan een bewoonbaar Amsterdam? Daar krijg je veel voor terug

Er is een sterke focus op persoonlijke ontwikkeling, waar onder andere in wordt geïnvesteerd middels trainingen en opleidingen. Je kunt functiegerichte cursussen gratis volgen via onze eigen Stadgenoot Academie. Ook krijg je een jaarlijks budget voor trainingen die daarbuiten vallen.

Daarnaast bieden we je het volgende:

  • Afhankelijk van je ervaring ontvang je een brutosalaris tussen €4.804 en €6.493 (schaal K, cao Woondiensten) bij een fulltime dienstverband van 36 uur.
  • Deze functie is voor 36 uur per week.
  • Je kunt deels thuiswerken, waarbij we bijdragen aan een goede inrichting van jouw thuiswerkplek.
  • Met Reisbalans, reis je gratis en duurzaam naar je werk.

Benieuwd naar welke voorwaarden en mogelijkheden wij jou nog meer kunnen bieden? Kijk op de website werkenbijstadgenoot.nl/arbeidsvoorwaarden.

Stadgenoot worden?

Reageer eenvoudig via de solliciteer-button. Je kunt erop rekenen dat we uiterlijk binnen 2 weken een reactie geven. Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure. Past deze vacature niet helemaal bij jou maar wil je toch Stadgenoot worden? Kijk in ons vacatureoverzicht voor al onze vacatures.

Extra achtergrondinformatie?

Voor je gaat solliciteren nog even overleggen? Geen probleem. Neem gerust contact op met de senior manager Finance & Control Tristan Verhagen via TVerhagen@stadgenoot.nl. Meer weten over onze organisatie en de bijdrage die wij leveren? Neem een kijkje op onze website werkenbijstadgenoot.nl.

Meer over Stadgenoot

Goed wonen is de basis om mee te doen in de samenleving. Bij Stadgenoot maken we dit met ongeveer 370 collega’s mogelijk. We verhuren en onderhouden betaalbare, duurzame en goede woningen. Als het kan, bouwen we meer woningen terug dan we slopen. Maar we gaan verder dan dat: we willen dat mensen zich thuis voelen in hun eigen buurt. We zetten in op ‘buurtmaken’. Samen met bewoners en andere partijen bouwen we aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam. We werken aan veerkrachtige buurten.


En we bouwen aan jou. Want we geven niet alleen om blije bewoners, maar ook om blije collega’s. We moedigen je aan om extra stappen te zetten. Om verantwoordelijkheid te nemen en te groeien op de werkvloer. Zo word je Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.

Hybride
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
€ 4.804 - € 6.493 per maand
Financiën

of

Onze sollicitatieprocedure

Na je sollicitatie ontvang je binnen 2 weken een reactie van ons.

Telefonisch gesprek met recruiter

Zijn we enthousiast? Dan heb je een telefonisch gesprek met onze recruiter. Samen bespreken jullie inhoudelijke vragen. Bijvoorbeeld salarischeck, vakantiedagen, beschikbaarheid en technische vaardigheid.

Het eerste gesprek

Het eerste gesprek heb je met iemand van de afdeling. In veel gevallen is de recruiter ook bij het gesprek. Het gesprek gaat over jouw ervaring, vaardigheden en motivatie.

Het tweede gesprek

We gaan dieper in op de functie. Hoe pas jij bij die functie? En ook: passen Stadgenoot en jij bij elkaar? Bij het gesprek is in ieder geval iemand van de afdeling.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Je ontvangt een aanbod (salarisvoorstel en onze arbeidsvoorwaarden). In het gesprek bespreken we de details om tot een contract te komen. Verder doen we een pre-employment screening.

Contractondertekening

Gefeliciteerd! Vanaf nu ben jij ook Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.

Vakgebieden binnen Stadgenoot

Contact icoon

Huurderscontact

Icoon bouwmachine

Vastgoed en Techniek

Sociaal beheer en leefbaarheid