Overslaan naar content

Informatiemanager

  • Hybride
    • Amsterdam
  • € 4.804 - € 6.493
  • IT

Functieomschrijving

Wil jij met jouw IT- en informatiekennis bijdragen aan een toekomstbestendige woningcorporatie? Maak impact op de Amsterdamse woningmarkt en help ons met innovatieve digitale oplossingen. 

Word Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer. 

De woningmarkt staat voor grote uitdagingen. Digitalisering en IT spelen daarin een belangrijke rol. Als informatiemanager bij Stadgenoot ben je verantwoordelijk voor het optimaal afstemmen van de informatievoorziening op de behoeftes van zowel collega's als huurders. Dit draagt direct bij aan het verbeteren van de toegankelijkheid en leefbaarheid van Amsterdam. 

 
Zo werk jij aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam 

Je speelt een cruciale rol in het verbeteren van de informatievoorziening en werkprocessen. Als organisatie moeten wij stappen zetten om mee te bewegen met de ontwikkelingen in de markt en daar kunnen we jou goed bij gebruiken. Denk hierbij aan de inzet van nieuwe technologieën zoals artificial intelligence (AI) en machine learning. Je adviseert de business bij (technologische) innovaties en je jaagt digitale transformatieprojecten aan samen met je collega’s. Daarbij enthousiasmeer je de organisatie en neemt collega’s mee in deze veranderingen. Je bent zichtbaar binnen de organisatie door actief deel te nemen aan vergaderingen en presentaties. Je zorgt voor een naadloze samenwerking tussen de business en de IT-organisatie. Met jouw sterke communicatieve vaardigheden en proactieve houding draag je bij aan een betere dienstverlening aan onze huurders.  

Herken jij jezelf helemaal in bovenstaande beschrijving? Dan kijken we ernaar uit om samen met jou aan ons doel te werken. Het helpt als je het volgende meebrengt:   

  • Je hebt expertise in informatisering, automatisering en informatiebeveiliging. Ook heb je uitgebreide kennis van digitale systemen en processen, inclusief het veilig beheren en optimaliseren ervan binnen de geldende wet- en regelgeving. 

  • Je hebt brede kennis van informatiemanagement en IT-architectuur. Ook heb je kennis van en ervaring met verschillende informatiesystemen en -technologieën, zoals ERP-systemen, CRM-software en Cloud computing. 

  • Jouw sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden zijn een belangrijke kwaliteit van jou. 

  • Jouw mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden zijn uitstekend.  

  • Je bent goed in bruggen slaan tussen IT en andere afdelingen. Je werkt zelfstandig op strategisch én tactisch niveau. 

 

Dat doen we samen 

Je komt terecht in een team van 28 collega's binnen de IT-afdeling. Samen zorgen we voor een stabiele en tegelijkertijd innovatieve IT-omgeving. We werken nauw samen met verschillende afdelingen om ervoor te zorgen dat onze IT-oplossingen perfect aansluiten bij de behoeftes van de organisatie en onze huurders. Onze afdeling bestaat uit collega's die zich onder andere bezighouden met beheer, projectmanagement en het ontwikkelen van BI-rapportages. Daarnaast hebben we een scrummaster die ons helpt bij het Agile werken. We werken met collega's van andere afdelingen aan diverse projecten, zoals de implementatie van het nieuwe ERP (Tobias365). 

Bijdragen aan een bewoonbaar Amsterdam? Daar krijg je veel voor terug 

Binnen Stadgenoot is een sterke focus op persoonlijke ontwikkeling. Je kunt gratis functiegerichte cursussen volgen via onze eigen Stadgenoot Academie. Ook krijg je een jaarlijks budget voor trainingen die daarbuiten vallen. Daarnaast bieden we je het volgende:  

  • Afhankelijk van je ervaring ontvang je een brutosalaris tussen € 4.804 en € 6.493 (schaal K Woondiensten) bij een fulltime dienstverband van 36 uur. 

  • Deze functie is voor 32-36 uur per week.  

  • Je kunt deels thuiswerken, waarbij we bijdragen aan een goede inrichting van jouw thuiswerkplek. 

  • Met Reisbalans reis je gratis en duurzaam naar je werk. 

 

Benieuwd naar welke voorwaarden en mogelijkheden wij jou nog meer kunnen bieden? Kijk op de website werkenbijstadgenoot.nl/arbeidsvoorwaarden

 

Stadgenoot worden? 

Reageer eenvoudig via de solliciteer-button. Je kunt erop rekenen dat we uiterlijk binnen 2 weken een reactie geven. Een pre-employment screening, waaronder het inwinnen van referenties, maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Past deze vacature niet helemaal bij jou maar wil je toch Stadgenoot worden? Kijk in ons vacatureoverzicht voor al onze vacatures. Wil je weten hoe het is om Stadgenoot te zijn? Lees de verhalen van onze Stadgenoten. 

 

Extra achtergrondinformatie? 

Voor je gaat solliciteren nog even overleggen? Geen probleem. Neem gerust contact op met de manager IT Jan Hendrik van Ark via jvanark@stadgenoot.nl Meer weten over onze organisatie en de bijdrage die wij leveren? Neem een kijkje op onze website: werkenbijstadgenoot.nl. 

 

Meer over Stadgenoot   

Goed wonen is de basis om mee te doen in de samenleving. Bij Stadgenoot maken we dit met ongeveer 400 collega’s mogelijk. We verhuren en onderhouden betaalbare, duurzame en goede woningen. Als het kan, bouwen we meer woningen terug dan we slopen. Maar we gaan verder dan dat: we willen dat mensen zich thuis voelen in hun eigen buurt. We zetten in op ‘buurtmaken’. Samen met bewoners en andere partijen bouwen we aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam. We werken aan veerkrachtige buurten. 

 

En we bouwen aan jou. Want we geven niet alleen om blije bewoners, maar ook om blije collega’s. We moedigen je aan om extra stappen te zetten. Om verantwoordelijkheid te nemen en te groeien op de werkvloer. Zo word je Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.   

 

Met deze vacature werven wij zelf onze nieuwe collega. Acquisitie stellen wij dan ook niet op prijs. Ook het sturen van cv’s zien wij als acquisitie. Hier zullen wij dan ook niet op reageren. 

Deze functie kun je niet op interimbasis vervullen. 

 

Hybride
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
€ 4.804 - € 6.493
IT

of

Onze sollicitatieprocedure

Na je sollicitatie ontvang je binnen 2 weken een reactie van ons.

Telefonisch gesprek met recruiter

Zijn we enthousiast? Dan heb je een telefonisch gesprek met onze recruiter. Samen bespreken jullie inhoudelijke vragen. Bijvoorbeeld salarischeck, vakantiedagen, beschikbaarheid en technische vaardigheid.

Het eerste gesprek

Het eerste gesprek heb je met iemand van de afdeling. In veel gevallen is de recruiter ook bij het gesprek. Het gesprek gaat over jouw ervaring, vaardigheden en motivatie.

Het tweede gesprek

We gaan dieper in op de functie. Hoe pas jij bij die functie? En ook: passen Stadgenoot en jij bij elkaar? Bij het gesprek is in ieder geval iemand van de afdeling.

Arbeidsvoorwaardengesprek

Je ontvangt een aanbod (salarisvoorstel en onze arbeidsvoorwaarden). In het gesprek bespreken we de details om tot een contract te komen. Verder doen we een pre-employment screening.

Contractondertekening

Gefeliciteerd! Vanaf nu ben jij ook Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.

Vakgebieden binnen Stadgenoot

Contact icoon

Huurderscontact

Icoon bouwmachine

Vastgoed en Techniek

Sociaal beheer en leefbaarheid