
Teamleider Klantenservice
- Op locatie
- Amsterdam
- € 4.205 - € 5.529 per maand
- Huurderscontact
Functieomschrijving
Ben je toe aan een volgende stap in je leiderschap? En spreekt betekenis, richting en ruimte om echt impact maken jou aan? Bij Stadgenoot krijg je deze kans. Hier werk je aan iets dat groter is dan jezelf . Namelijk een Amsterdam waar iedereen prettig kan wonen.
Word Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
Bij Stadgenoot werken we aan een toekomstbestendige klantenservice. Eén die flexibel is, continu leert en waarin huurders zich gehoord en geholpen voelen. En daar hebben we leiders voor nodig die vooruit durven kijken, structuur brengen en ruimte geven.
Je staat aan de start van een nieuw tijdperk waarin klantgerichtheid, technologie en cultuur samenkomen, iets waar jij voldoening uit haalt.
Zo werk jij aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam
Als teamleider Klantenservice bij Stadgenoot geef je niet alleen leiding, je speelt ook een sleutelrol in de ontwikkeling van de afdeling. Je vertaalt visie naar de praktijk en neemt je team mee in een klantgerichte toekomst.
We maken een beweging richting een meer datagedreven manier van werken. Tot nu toe baseren we veel op intuïtie en ervaring. Dat heeft ons ver gebracht, maar we willen meer inzicht in wat er speelt. Waar bellen mensen over? Hoe vaak? Wanneer? Door technologische innovaties slim in te zetten, waaronder AI en andere tools, creëren we dat inzicht. Dit helpt niet alleen om onze processen beter te begrijpen, maar verlicht ook de werkdruk voor medewerkers. Samen met de manager en collega-teamleider geef je vorm aan deze ontwikkeling. Jullie bouwen aan een klantenservice die niet alleen efficiënt werkt, maar ook strategisch vooruitkijkt. Je grootste uitdaging ligt in het leidinggeven tijdens deze transitie: het neerzetten van structuur, kaders en cultuur én het begeleiden van je team in een nieuwe manier van werken, waarin klantgerichtheid, eigenaarschap en data centraal staan. Je bent dus niet alleen teamleider, maar ook aanjager van vernieuwing.
Herken jij jezelf in deze beschrijving? En ben je resultaatgericht? Dan kijken we ernaar uit om samen met jou te werken aan ons doel: tevreden huurders. We denken dat je goed past in deze rol als je:
een afgeronde hbo-opleiding hebt;
2 tot 3 jaar ervaring hebt met het leidinggeven aan grotere teams (10+ fte);
beschikt over sterke people managementvaardigheden: je weet hoe je een team motiveert, aanspreekt en ontwikkelt en je draagt actief bij aan het terugdringen van verzuim;
in staat bent om een veilige, gezonde werkomgeving te bevorderen;
energie krijgt van verandering en graag bijdraagt aan verbetering en beweging;
ervaring hebt met verandermanagement (pré).
Dat doen we samen
Bij Stadgenoot bouwen we aan buurten waar mensen zich thuis voelen. Een sterke klantenservice is daarbij onmisbaar. We willen huurders écht horen, helpen en vooruithelpen. Dat vraagt om leiderschap met lef, visie en hart voor mensen.
Samen met de manager en je collega-teamleider ben je verantwoordelijk voor de afdeling Klantenservice, bestaande uit zo’n 40 fte. Jij geeft direct leiding aan een team van circa 15 klantenservicemedewerkers.
Bijdrage aan een bewoonbaar Amsterdam? Daar krijg je veel voor terug
Met jouw werk draag je bij aan een toegankelijk Amsterdam waar iedereen een geschikte woonplek kan vinden. Dat geeft natuurlijk veel voldoening. Maar met deze baan help je ook jezelf op professioneel vlak vooruit. Je kunt gratis functiegerichte cursussen volgen via onze eigen Stadgenoot Academie. Ook krijg je een jaarlijks budget voor trainingen die daarbuiten vallen.
Daarnaast bieden we je het volgende:
Afhankelijk van je ervaring ontvang je een brutosalaris tussen €4205-€5529 (schaal I, CAO Woondiensten) bij een fulltime dienstverband van 36 uur.
Deze functie is voor 36 uur per week.
Je krijgt een laptop en smartphone.
Je kunt deels thuiswerken, waarbij we bijdragen aan een goede inrichting van jouw thuiswerkplek.
Met Reisbalans reis je gratis en duurzaam naar je werk.
Benieuwd naar welke voorwaarden en mogelijkheden wij jou nog meer kunnen bieden? Kijk op de website werkenbijstadgenoot.nl/arbeidsvoorwaarden.
Stadgenoot worden?
Reageer eenvoudig via de solliciteer-button. Je kunt erop rekenen dat je uiterlijk binnen twee weken een reactie van ons ontvangt. Een assessment kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.
Tijdens de pre-boarding vindt een pre-employment screening plaats, waaronder het inwinnen van referenties. Dit maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.
Past deze vacature niet helemaal bij jou maar wil je toch Stadgenoot worden? Kijk in ons vacatureoverzicht voor al onze vacatures.
Wil je weten hoe het is om Stadgenoot te zijn? Lees de verhalen van onze Stadgenoten.
Extra achtergrondinformatie?
Voor je gaat solliciteren nog even overleggen? Geen probleem. Neem gerust contact op met Farah à Nijeholt (manager Klantenservice) via
fanijeholt@stadgenoot.nl. Meer weten over onze organisatie en de bijdrage die wij leveren? Neem een kijkje op onze website werkenbijstadgenoot.nl.
Meer over Stadgenoot
Goed wonen is de basis om mee te doen in de samenleving. Bij Stadgenoot maken we dit met ongeveer 400 collega’s mogelijk. We verhuren en onderhouden betaalbare, duurzame en goede woningen. Als het kan, bouwen we meer woningen terug dan we slopen. Maar we gaan verder dan dat: we willen dat mensen zich thuis voelen in hun eigen buurt. We zetten in op ‘buurtmaken’. Samen met bewoners en andere partijen bouwen we aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam. We werken aan veerkrachtige buurten.
En we bouwen aan jou. Want we geven niet alleen om blije bewoners, maar ook om blije collega’s. We moedigen je aan om extra stappen te zetten. Om verantwoordelijkheid te nemen en te groeien op de werkvloer. Zo word je Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
Publicatiedatum 24/7/2025
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Je bent helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend.
Onze sollicitatieprocedure
Na je sollicitatie ontvang je binnen 2 weken een reactie van ons.

Telefonisch gesprek met recruiter
Zijn we enthousiast? Dan heb je een telefonisch gesprek met onze recruiter. Samen bespreken jullie inhoudelijke vragen. Bijvoorbeeld salarischeck, vakantiedagen, beschikbaarheid en technische vaardigheid.

Het eerste gesprek
Het eerste gesprek heb je met iemand van de afdeling. In veel gevallen is de recruiter ook bij het gesprek. Het gesprek gaat over jouw ervaring, vaardigheden en motivatie.

Het tweede gesprek
We gaan dieper in op de functie. Hoe pas jij bij die functie? En ook: passen Stadgenoot en jij bij elkaar? Bij het gesprek is in ieder geval iemand van de afdeling.

Arbeidsvoorwaardengesprek
Je ontvangt een aanbod (salarisvoorstel en onze arbeidsvoorwaarden). In het gesprek bespreken we de details om tot een contract te komen. Verder doen we een pre-employment screening.

Contractondertekening
Gefeliciteerd! Vanaf nu ben jij ook Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
Vakgebieden binnen Stadgenoot

Huurderscontact

Vastgoed en Techniek

Sociaal beheer en leefbaarheid

Financiën
