
Teamleider Incasso en Servicekosten
- Hybride
- Amsterdam
- € 4.247 - € 6.126 per maand
- Huurderscontact
Functieomschrijving
Amsterdam leefbaar houden. Daar hebben we jouw leiderschap voor nodig. Wil jij jouw ervaring in operationeel leidinggeven inzetten voor een betaalbaar en toegankelijk Amsterdam?
Word Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer
Als teamleider Incasso en Servicekosten speel je een belangrijke rol in het dagelijks leven van onze huurders. Jij zorgt ervoor dat zij grip houden op hun woonlasten. Of ze nu te maken hebben met betalingsproblemen of met de afrekening van de servicekosten.
In deze rol bouw je aan sterke, zelfstandige teams en werk je aan het duurzaam verbeteren van processen. Voor jezelf betekent dit de ruimte krijgen om richting te geven, keuzes te maken en jouw leiderschapsstijl te laten zien. Voor elke Amsterdammer betekent het dat jij samen met je teams zorgt voor duidelijke, eerlijke en klantgerichte financiële dienstverlening.
De uitdagingen in deze rol zijn tweeledig: je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse sturing op productiviteit en kwaliteit. Daarbij heb je steeds scherp wat er vandaag moet gebeuren en wat daarvoor nodig is. Tegelijkertijd stuur je op teamontwikkeling: heldere verwachtingen, een veilige en professionele cultuur, en collega’s die elkaar ondersteunen en aanspreken.
Zo werk jij aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam
Je stuurt 2 operationele teams aan: Incasso en Servicekosten. Met jouw leidinggevende ervaring weet je processen strak te organiseren en huurders in beweging te brengen met beide teams. Zo draag je er bij Incasso aan bij dat huurders met betalingsproblemen weer grip krijgen op hun situatie, terwijl je bij Servicekosten zorgt voor tijdige en transparante verrekeningen richting al onze huurders.
Wat jij meebrengt:
Je hebt minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring in een complexe, procesmatige omgeving.
Je hebt ervaring met operationele financiële processen.
Je hebt een hbo-opleiding afgerond.
Je bent een natuurlijk leider en stevige persoonlijkheid.
Dat doen we samen
Je komt terecht in het business onderdeel Klant en Wonen. Daar werken zo’n 200 collega’s aan het verbeteren van de leefbaarheid in Amsterdam. Jij geeft direct leiding aan de teams Servicekosten en Incasso. Dit zijn in totaal 14 collega’s. Je werkt nauw samen met teamleiders, processpecialisten, de afdeling HR en collega’s van andere afdelingen die onderdeel zijn van het ketenproces. Samen zorgen we voor een stabiele, klantgerichte uitvoering van onze dienstverlening.
Bijdrage aan een bewoonbaar Amsterdam? Daar krijg je veel voor terug
Met jouw werk draag je bij aan een toegankelijk Amsterdam waar iedereen een geschikte woonplek kan vinden. Dat geeft natuurlijk veel voldoening. Maar met deze baan help je ook jezelf op professioneel vlak vooruit. Je kunt gratis functiegerichte cursussen volgen via onze eigen Stadgenoot Academie. Ook krijg je een jaarlijks budget voor trainingen die daarbuiten vallen.
Daarnaast bieden we je het volgende:
Afhankelijk van je ervaring ontvang je een brutosalaris tussen € 4.247 en € 6.126 (schaal I of J, CAO Woondiensten) bij een fulltime dienstverband van 36 uur.
Deze functie is voor 36 uur per week.
Je krijgt een laptop en smartphone.
Je kunt deels thuiswerken, waarbij we bijdragen aan een goede inrichting van jouw thuiswerkplek.
Met Reisbalans reis je gratis en duurzaam naar je werk.
Benieuwd naar welke voorwaarden en mogelijkheden wij jou nog meer kunnen bieden? Kijk op de website werkenbijstadgenoot.nl/arbeidsvoorwaarden .
Stadgenoot worden?
Reageer eenvoudig via de solliciteer-button. Je kunt erop rekenen dat je uiterlijk binnen 2 weken een reactie van ons ontvangt. Een assessment is onderdeel sollicitatieprocedure.
Tijdens de pre-boarding vindt een pre-employment screening plaats, waaronder het inwinnen van referenties. Dit maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.
Past deze vacature niet helemaal bij jou maar wil je toch Stadgenoot worden? Kijk in ons vacatureoverzicht voor al onze vacatures.
Wil je weten hoe het is om Stadgenoot te zijn? Lees de verhalen van onze Stadgenoten.
Extra achtergrondinformatie?
Voor je gaat solliciteren nog even overleggen? Geen probleem. Neem gerust contact op met Joost Hunink via jhunink@stadgenoot.nl . Meer weten over onze organisatie en de bijdrage die wij leveren? Neem een kijkje op onze website werkenbijstadgenoot.nl.
Meer over Stadgenoot
Goed wonen is de basis om mee te doen in de samenleving. Bij Stadgenoot maken we dit met ongeveer 400 collega’s mogelijk. We verhuren en onderhouden betaalbare, duurzame en goede woningen. Als het kan, bouwen we meer woningen terug dan we slopen. Maar we gaan verder dan dat: we willen dat mensen zich thuis voelen in hun eigen buurt. We zetten in op ‘buurtmaken’. Samen met bewoners en andere partijen bouwen we aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam. We werken aan veerkrachtige buurten.
En we bouwen aan jou. Want we geven niet alleen om blije bewoners, maar ook om blije collega’s. We moedigen je aan om extra stappen te zetten. Om verantwoordelijkheid te nemen en te groeien op de werkvloer. Zo word je Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
Publicatiedatum 19-11-2025
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Je bent helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend.
Onze sollicitatieprocedure
Na je sollicitatie ontvang je binnen 2 weken een reactie van ons.

Telefonisch gesprek met recruiter
Zijn we enthousiast? Dan heb je een telefonisch gesprek met onze recruiter. Samen bespreken jullie inhoudelijke vragen. Bijvoorbeeld salarischeck, vakantiedagen, beschikbaarheid en technische vaardigheid.

Het eerste gesprek
Het eerste gesprek heb je met iemand van de afdeling. In veel gevallen is de recruiter ook bij het gesprek. Het gesprek gaat over jouw ervaring, vaardigheden en motivatie.

Het tweede gesprek
We gaan dieper in op de functie. Hoe pas jij bij die functie? En ook: passen Stadgenoot en jij bij elkaar? Bij het gesprek is in ieder geval iemand van de afdeling.

Arbeidsvoorwaardengesprek
Je ontvangt een aanbod (salarisvoorstel en onze arbeidsvoorwaarden). In het gesprek bespreken we de details om tot een contract te komen. Verder doen we een pre-employment screening.

Contractondertekening
Gefeliciteerd! Vanaf nu ben jij ook Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
Vakgebieden binnen Stadgenoot

Huurderscontact

Vastgoed en Techniek

Sociaal beheer en leefbaarheid

Financiën



