
Verhuurmedewerker Bijzondere Verhuur
- Hybride
- Amsterdam
- € 3.203 - € 4.003
Functieomschrijving
Wil je impact maken op de levens van mensen voor wie passende woonruimte niet vanzelfsprekend is? Kom dan bij Stadgenoot werken en help urgent woningzoekenden aan een passende woning. Met jouw inzet draag je bij aan een toegankelijk Amsterdam waar iedereen een geschikte woonplek kan vinden.
Word Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer
Als verhuurmedewerker Bijzondere Verhuur zet jij je samen met je collega’s in om mensen die een extra steuntje in de rug nodig hebben, aan een woning te helpen. Denk aan statushouders, mensen uit de maatschappelijke opvang en woningzoekenden met urgentie. Je weet wat deze doelgroepen nodig hebben en vertaalt dat naar passende huisvesting. Daarbij lever je een actieve bijdrage aan de uitvoering van de afspraken met de gemeente Amsterdam rondom de huisvesting van kwetsbare groepen.
Je draagt ook bij aan het beschikbaar stellen van passende woonruimte voor beroepsgroepen zoals politie, zorg en onderwijs. Ook hierover zijn afspraken gemaakt met de gemeente Amsterdam. Tot slot, bied je een klantgerichte aanpak bij het toewijzen van woningen, het beantwoorden van vragen en het afhandelen van eventuele klachten. We vinden het bij Stadgenoot heel belangrijk dat onze huurders zich gezien en gehoord voelen.
Zo werk jij aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam
Tijdens het gehele verhuurproces (van huuropzegging tot sleuteluitgifte) ben jij, samen met je team, het centrale aanspreekpunt voor huurders en betrokken instanties. Je stemt af met samenwerkingspartners en gemeentelijke organisaties en zorgt voor duidelijke communicatie richting de huurders. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het nauwkeurig vastleggen van administratieve gegevens en stel je huurcontracten op met oog voor detail.
Herken jij jezelf helemaal in bovenstaande beschrijving? Dan kijken we ernaar uit om samen met jou aan ons doel te werken. Wel verwachten we dat je aan de volgende eisen voldoet:
Je bent in het bezit van minimaal een mbo 4-diploma.
Je beschikt over actuele kennis van passend toewijzen, inclusief het uitvoeren van inkomens- en doelgroeptoetsen, en hebt ervaring met het werken in verhuursystemen en het beheren van de bijbehorende administratieve processen.
Je hebt bij voorkeur ervaring met TobiasAX, ZIG, ShareWorx en WoningNet.
Je bent een teamspeler die graag samenwerkt met anderen om doelen te behalen.
Je hebt een scherp oog voor verbetermogelijkheden.
Dat doen we samen
Als verhuurmedewerker Bijzondere Verhuur maak je deel uit van de afdeling Verhuur en Verkoop. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de verhuur van sociale huurwoningen en vrijesectorhuurwoningen, de verkoop van woningen en de verhuur en verkoop van bedrijfsmatig onroerend goed en parkeerplaatsen.
Je team bestaat uit 8 bevlogen professionals die zich, onder leiding van een teamleider Bijzondere Verhuur, dagelijks inzetten voor de meest kwetsbare woningzoekenden in Amsterdam. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het weer verhuren van ongeveer 2.000 woningen per jaar.
In deze rol werk je nauw samen met verhuurmakelaars, woningzoekenden en maatschappelijke partners. Dankzij jouw inzet verlopen de verhuurprocessen voor deze bewoners soepel en efficiënt. Je komt terecht in een betrokken en informele organisatie waar je kunt rekenen op goede begeleiding en kennisdeling. Zo leer je snel hoe de organisatie werkt, wat jouw rol daarin is en hoe je echt verschil maakt voor onze bewoners.
Bijdrage aan een bewoonbaar Amsterdam? Daar krijg je veel voor terug
Met jouw werk draag je bij aan een toegankelijk Amsterdam waar iedereen een geschikte woonplek kan vinden. Dat geeft natuurlijk veel voldoening. Maar met deze baan help je ook jezelf op professioneel vlak vooruit. Je kunt functiegerichte cursussen gratis volgen via onze eigen Stadgenoot Academie. Ook krijg je een jaarlijks budget voor trainingen die daarbuiten vallen.
Daarnaast bieden we je het volgende:
Afhankelijk van je ervaring ontvang je een brutosalaris tussen € 3.203-€ 4.400 (schaal F of G, CAO Woondiensten) bij een fulltime dienstverband van 36 uur.
Deze functie is voor 32 - 36 uur per week.
Je krijgt een eindejaarsuitkering.
Je krijgt een laptop en smartphone.
Je kunt deels thuiswerken, waarbij we bijdragen aan een goede inrichting van jouw thuiswerkplek.
Met Reisbalans reis je gratis en duurzaam naar je werk.
Benieuwd naar welke voorwaarden en mogelijkheden wij jou nog meer kunnen bieden? Kijk op de website werkenbijstadgenoot.nl/arbeidsvoorwaarden.
Stadgenoot worden?
Reageer eenvoudig via de solliciteer-button. Je kunt erop rekenen dat we uiterlijk binnen 2 weken een reactie geven. Een pre-employment screening, waaronder het inwinnen van referenties, maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Past deze vacature niet helemaal bij jou maar wil je toch Stadgenoot worden? Kijk in ons vacatureoverzicht voor al onze vacatures.
Wil je weten hoe het is om Stadgenoot te zijn? Lees de verhalen van onze Stadgenoten.
Extra achtergrondinformatie?
Voor je gaat solliciteren nog even overleggen? Geen probleem. Neem gerust contact op met Ward Sponselee (teamleider Bijzondere Verhuur a.i.) via wsponselee@stadgenoot.nl. Meer weten over onze organisatie en de bijdrage die wij leveren? Neem een kijkje op onze website werkenbijstadgenoot.nl
Meer over Stadgenoot
Goed wonen is de basis om mee te doen in de samenleving. Bij Stadgenoot maken we dit met ongeveer 400 collega’s mogelijk. We verhuren en onderhouden betaalbare, duurzame en goede woningen. Als het kan, bouwen we meer woningen terug dan we slopen. Maar we gaan verder dan dat: we willen dat mensen zich thuis voelen in hun eigen buurt. We zetten in op ‘buurtmaken’. Samen met bewoners en andere partijen bouwen we aan een toegankelijk en bewoonbaar Amsterdam. We werken aan veerkrachtige buurten.
En we bouwen aan jou. Want we geven niet alleen om blije bewoners, maar ook om blije collega’s. We moedigen je aan om extra stappen te zetten. Om verantwoordelijkheid te nemen en te groeien op de werkvloer. Zo word je Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
Publicatiedatum 11/6/2025
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
of
Je bent helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend.
Onze sollicitatieprocedure
Na je sollicitatie ontvang je binnen 2 weken een reactie van ons.

Telefonisch gesprek met recruiter
Zijn we enthousiast? Dan heb je een telefonisch gesprek met onze recruiter. Samen bespreken jullie inhoudelijke vragen. Bijvoorbeeld salarischeck, vakantiedagen, beschikbaarheid en technische vaardigheid.

Het eerste gesprek
Het eerste gesprek heb je met iemand van de afdeling. In veel gevallen is de recruiter ook bij het gesprek. Het gesprek gaat over jouw ervaring, vaardigheden en motivatie.

Het tweede gesprek
We gaan dieper in op de functie. Hoe pas jij bij die functie? En ook: passen Stadgenoot en jij bij elkaar? Bij het gesprek is in ieder geval iemand van de afdeling.

Arbeidsvoorwaardengesprek
Je ontvangt een aanbod (salarisvoorstel en onze arbeidsvoorwaarden). In het gesprek bespreken we de details om tot een contract te komen. Verder doen we een pre-employment screening.

Contractondertekening
Gefeliciteerd! Vanaf nu ben jij ook Stadgenoot. Voor jezelf. En elke Amsterdammer.
Vakgebieden binnen Stadgenoot

Huurderscontact

Vastgoed en Techniek

Sociaal beheer en leefbaarheid

Financiën
